Bouwend Nederland is de afzender van de crossmediale campagne ‘De Bouw Maakt Het’. Een campagne die wil laten zien dat de bouw en infra vol innovatie en duurzaamheid zit.
De campagne die laat zien dat het werken in de bouw- en infra-sector leuk is en dat er voor ieder wat wils is. Het is niet alleen handwerk, maar ook veel administratie of projectmanagement. We maken een tv-serie bij RTL 4 met presentator Daan Nieber die wekelijks interessante projecten bezoekt.
In 2023 startte de serie in het najaar bij RTL 4 op de zaterdag om 17:00 uur. Een serie die goed werd bekeken en inclusief uitgesteld kijken een bereik creëerde van ruim 3,5 miljoen mensen. Daarnaast werd de content uitgeserveerd via diverse social kanalen en de kanalen van Bouwend Nederland zelf. Ook die haalden hoge bereikcijfers.
B2C
B2E
verbinden/informeren/
promoten/stimuleren/
motiveren
RTL4
Videoland
3.500.000 mensen bereikt
conceptontwikkeling, bedenken scripts, aanhaken presentator Daan Nieber, productie tv-programma en samenwerking met RTL 4 en Videoland.