De stichting IkPas nodigt mensen uit om hun alcoholgebruik op pauze te zetten. Zij bouwen samen met ons aan een community die in de maand januari met elkaar stopt met alcohol. De samenwerking is dit jaar gestart met een 90 minuten durende talkshow in januari, met een divers programma aan gasten en sprekers in de vorm van het IkPas Live Café.
IkPas zocht naar de juiste manier om hun deelnemers een hart onder de riem te steken tijdens Quittersday, de dag halverwege DryJanuary – de tweede vrijdag van januari – waarop een grote groep hun goede voornemens overboord gooit. Hierbij ontstond de talkshow, om de deelnemers met elkaar te verbinden, hen te inspireren en voornamelijk: het delen van verhalen met elkaar.
Een talkshow met een inhoud die volledig aansloot bij de wensen van IkPas, een livestream – later terug te kijken als hoogwaardige registratie – waarin actief online meegepraat werd tijdens de show en veelzijdige tafelgasten en experts die over hun relatie met alcohol spraken en met nieuwe inzichten kwamen.
B2C
stimuleren/motiveren/
verbinden
DeFabrique, Utrecht
75 gasten & een livestream
strategie, creatie en productie van A tot Z